Visi trys lietuviai netrukus prasidėsiančiame Dakaro ralyje turi savų pranašumų ir trūkumų, todėl kuriam seksis geriausiai, pasakyti sunku, mano automobilių žurnalistas ir televizijos laidos „Autopilotas“ vedėjas Ramūnas Fetingis. Pasak jo, šiųmetinis Dakaras bus trumpesnis ir lengvesnis mechanikams, tačiau lenktynininkų laukia ne ką menkesni iššūkiai.
Sekmadienį prasidėsiančiame Dakaro ralyje, šiemet vyksiančiame Peru, kaip ir pernai startuos trys lengvųjų automobilių ekipažai iš Lietuvos: Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis, Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis bei Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas. Visi jie važiuos „Toyota Hilux“.
Pasak R. Fetingio, visų trijų ekipažų galimybės panašios, o pranašumai – skirtingi.
„Manau, kad iš esmės niekas pernelyg smarkiai nesikeičia, palyginus su pernai metais. Techniškai Benediktas vis dar geriausiai pasiruošęs. Jeigu žiūrėti vairuotojo gebėjimus, aš manau, kad Vaidotui Lietuvoje sunkiai kas galėtų pasipriešinti greičio ne ant asfalto dangos prasme. Bet šiais metais bus labai daug smėlio, o čia šiuo atveju nelabai kas galėtų pasigirti didesne patirtimi negu Antanas“, – vardija automobilių sporto specialistas.
„Jeigu reikėtų statyti pinigus, nežinau, už kurį statyčiau. Nenorėčiau įvardinti vieno akivaizdaus favorito. Jie visi yra stiprūs tam tikrose vietose“, – sako jis.
Specialistų vertinimu, šansai lietuviams laimėti Dakaro ralį – labai nedideli, tačiau „Betsafe“ lažybų ekspertai prognozuoja, kad didesnes galimybes turi B. Vanago ir A. Juknevičiaus ekipažai. Tikimybė, kad jie laimės, siekia 0.66%. Palyginti, šansai, kad laimės V. Žala, vertinami 0.04%.
„Jeigu išlaikys šaltą galvą ir nedarys didelių klaidų, Benediktas turbūt turi didžiausius šansus. Jis jau pakankamai patyręs, 7 kartą važiuoja Dakare, turi labai gerą techninę bazę, turi gerą, modernų automobilį“, – kalba R. Fetingis.
Pasak jo, B. Vanagas turi bėdą, kurią neblogai pernai po pirmojo greičio ruožo apibūdino du kartus ralį laimėjęs Nasseras Al-Attiyah.
„Mes pasidarėme taktiką, nutarėme nelėkti, kad nefinišuotume pirmieji ir pirmieji nepradėtume lenktynių antrą dieną, bet užsidėjau šalmą ir viską pamiršau“, – sportininko žodžius prisimena R. Fetingis.
Poilsis mechanikams
Šių metų Dakaras išsiskiria tuo, kad pirmąsyk vyks tik vienoje valstybėje ir jame suplanuoti tik 10 greičio ruožų – palyginti, pernai jų buvo 14.
Kaip teigia R. Fetingis, tai pliusas visoms komandoms, nes jų stovyklos bus daug sėslesnės – mechanikams nereikės kasdien važiuoti paskui lenktynininkus, kraustymasis vyks tik kas kelias dienas.
„Pastaraisiais metais, kaip ir visada Dakare, buvo taip, kad lenktynininkai dieną važiuoja greičio ruožą, servisas dieną pervažiuoja į kitą vietą. Ir jeigu lenktynininkas turi bėdų, tai serviso meistrai, komanda dirba visą naktį, tam, kad paruoštų automobilį. Lenktynininkas tuo metu ilsisi ir kitą dieną važiuoja greičio ruožą. O nemiegoję naktį mechanikai tuo metu sėda į sunkvežimį ir važiuoja į kitą vietą. Ir taip atrodo dviejų savaičių maratonas. Galite įsivaizduoti, kiek adekvatūs būna mechanikai po pirmos savaitės tokių lenktynių. Nes jiems tai irgi būna lenktynės – lenktynės su laiku. Jie turi pervažiuoti kelis šimtus kilometrų, pasistatyti servisą dykumoje ir būti pasiruošę vėl toliau dirbti“, – pasakoja R. Fetingis.
Kuo dažniau klysta lenktynininkai, tuo daugiau darbo tenka mechanikams, tuo mažiau pastarieji pailsi ir pradeda patys daryti klaidas, aiškina specialistas.
„Šiais metais bus truputį kitaip, nes dabar mechanikai galės pamiegoti, nes jiems nereikės taip smarkiai migruoti. Šita prasme šitas Dakaras bus lengvesnis. Bet lenktynininkams jis nebus paprastesnis – bus daugiau smėlio, daugiau kopų žada, mažiau kelio, mažiau klasikinių greičio ruožų, kurie pastaraisiais metais buvo neatsiejama Dakaro dalis. Vidutinis greitis gresia būti daug mažesnis, o tai reiškia daugiau valandų prie vairo ir didesnį nuovargį“, – sako R. Fetingis.
Ralio favoritai
Pagrindiniais ralio favoritais jis įvardija N. Al-Attiyah, už kurį teigia sirgsiantis ir pats, ir Sebastianą Loebą. Tiesa, pirmąjį ir jo „Toyotą“ šiemet, anot R. Fetingio, nuolat persekioja techninės bėdos, o S. Loebo ekipažas taip pat pasilpnėjo, nes „Peugeot“ inžinierus pakeitė privačios komandos mechanikai.
Tamsusis arkliukas, R. Fetingio vertinimu, yra „Mini“ komanda, persiviliojusi beveik visus kitus „Peugeot“ vairuotojus.
„Pernai „Mini“ buvo neadekvačiai nekonkurencingi. Ne tik dėl to, kad mašina bloga, bet ir vairuotojai nebuvo tinkami. Dabar jie visus metus tobulino tą mašiną su buvusiais „Peugeot“ vairuotojais ir, tarkime, Carlosas Sainzas turi daugybės metų patirtį tobulinant įvairiausius automobilius. Pridėjus dar Stephane‘o Peterhanselio patirtį „Mini“ šiemet turėtų būti smarkiai pagreitėjęs ir čia bus labai įdomu“, – kalba R. Fetingis.
Būtent C. Sainzas ir S. Peterhanselis ir turi didžiausius šansus laimėti ralį – ši tikimybė siekia 28.57%, prognozuoja lažybų ekspertai. S. Loebo ir N. Al-Attiyah galimybės vertinamos 20%.